Friday 10 August 2012

USA Vs Japan [Women's Football Olympic 2012 Final] - Preview Dan Live Streaming Links


  Its finally here,the last stalemate untuk merebut pingat emas dalam acara bolasepak wanita bagi temasya olimpik kali ini.Perlawanan akhir adalah diantara USA,juara bertahan bagi cara ini dengan juara baru piala dunia wanita,Japan.Terdahulu dalam perlawanan penentuan pingat gangsa yang berlangsung tadi,Canada berjaya menumpaskan France dengan  skor 1-0 dan membawa pulang pingat gangsa kali ini.Dalam perlawanan Canada-France ini,gol kemenangan Canada dijaringkan pada minit terakhir perlawanan oleh D.Matheson.

  Dalam perlawanan final ini,juara bertahan bolasepak wanita olimpik iaitu USA akan menentang WWC reigning champion,Nadeshiko Japan.Perlawanan ini seperti ulangan final Women World Cup (WWC) baru-baru ini yang mana dalam perlawanan tersebut Japan berjaya menewaskan USA dan menjuarai WWC buat julung kalinya.Kali ini,bagi kem USA mereka akan semahunya membalas kekalahan tersebut seterusnya mengekalkan medal yang mereka menangi di Beijing 4 tahun lepas.Bagi Nadeshiko pula,wirawati-wirawati Japan ini mesti bersemangat tinggi untuk menambahkan koleksi kejuaraan mereka.

  Pada perlawanan separuh akhir en route to final,pasukan USA women telah menewaskan lawan dari CONCACAF juga iaitu Canada dengan keputusan 4-3,manakala Japan women pula menewaskan France 2-1 sebelum layak ke final.There is a lot at stake in this match,the prize for winning this epic battle is an olympic gold medal.So..pasukan manakah yang akan berjaya kali ini untuk membawa pulang pingat emas? pasukan USA kah? Jepun kah? sama-samalah kita nantikan kesudahannya.


MATCH KEY FACT/INFO :

-VENUE - Wembley Stadium,London

-KICK-OFF TIME - 19:45/2:45 a.m MYT

-MATCH OFFICIALS - Referee :Bibiana Steinhouse (GER),Assistant Ref 1 :Marina Wozniak (GER),Assistant Ref 2 :Katrin Rafalski (GER) & 4th Official :Jessica Di Lorio (ARG).

-PLAYERS TO WATCH - USA : Abby Wambach,Hope Solo,Alex Morgan,Megan Rapinoe
                                               
                                               Japan : Homare Sawa,Aya Miyama,Megumi

LIVE STREAMING LINKS [KICK-OFF 2:45 a.m MYT] ;


0 Orang Komen Sini =):

Post a Comment

Komen2...Komen Yang Membina Taw..=)

Terbaik Dari Busuk